E-Ticaret Nedir?
Ürün ve hizmetlerin tüketiciler ile internet ortamında buluşturulduğu ticaret türüne denir. Bütün işlemler internet üzerinden yapılmaktadır. Ürün satışı, dağıtımı, reklam süreçleri, ödemesi gibi geleneksel ticaret yöntemlerinin bir nevi internet ortamında gerçekleştirilmesidir.
Neden E-ticaret olmalıdır?
Elinizdeki fiziki ürünlerin dijital ağ dünyasında satışlarını yapabilmek veya daha çok müşteriye ulaşmak için ürünlerinizi pazarlayabilmenin ve satış hacminizi arttırmanın en güzel yöntemlerinden biri de şüphesiz bir E-Ticaret sitesine sahip olmanızdır.
Peki Sitenizi Nasıl Yapmalısınız?
Kişi veya işletmelerin internet ortamında ürün ve hizmet satmak için sordukları soruların başında gelmektedir bu soru. Cevabı oldukça basit: Herhangi bir kodlama bilgisine ihtiyaç duymaksızın, tamamen sizin istediğiniz biçimde, mobil uyumlu tablet oyunu ve her türlü internet bağlantısı olan cihazlardan erişim yapılır. Böylece sorunsuz bir şekilde çalışabilecek sitenizi tamamen profesyonel bir biçimde uzman ekiplerimiz ile sizlere bu hizmeti sunmaktayız. Bu hizmetlerimiz doğrultusunda sizlere müşteri desteği adı altında her zaman yanınızda olduğumuzu ayrıca belirtmek isteriz.
E-ticarette Başarılı Olmanın İpuçları
- Müşterilerinizin Problemlerini Çözün
- Niş Ürünler Satın
- Kendi Tecrübelerinizi ve Hobilerinizi Ürünleştirin
- İşletme Yapınızı Belirleyin
- Benzersiz Bir Marka Adı Bulun
Unutmayalım ki küresel pazardan pay alabilmek için daima rakiplerimizin bir adım önünde olmalısınız. Günümüzde bütün sektörler E-ticaret fırsatlarından yararlanmak için birbirleriyle rekabet halindedir. TeknoMina Bilişim olarak E-ticaret sitenizi sürekli olarak güncel hizmet verebileceğiniz şekilde tasarlıyor, ekibimizle daima yanınızda yer alıyoruz.
Rakiplerinizi Araştırın
E-ticarette ürününüzü pazarlama gücünüz ne kadar yüksek olursa olsun rakiplerinizi iyi belirlemeniz ve analiz etmeniz gerekir.
- SEO Çalışmaları
- Rakiplerinizin ürün fiyatlandırma stratejileri
- Sosyal medya paylaşımları ve analizleri
- Müşteri memnuniyeti arttırma stratejileri
- Kampanya yönetimi
Bütün bu analizlerden sonra kendi stratejinizi oluşturursanız başarı da beraberinde gelir. Bu arada şunu özellikle belirmekte fayda vardır: SEO çalışmaları günümüzde oldukça önemli hale geldi. Eğer E-ticaret yapıyorsanız uzman bir ekipten mutlaka profesyonel destek almalısınız. Google`da ürünüz sıralamada çok gerilerde kalıyorsa müşteriye ulaşmanız mümkün olmayabilir. Bunu şuna benzetebiliriz: Pazar yerinde, AVM`de veya işlek bir caddede tuttuğunuz yer ne kadar önemliyse; E-ticaret yapıyorsanız Google` da ürün arandığında sizin işletmenizin bulunması da bir o kadar önem arz ediyor. Zira ana caddede ürün satın almak varken, kimse arka sokakta bulunan bir işletmeden ürün almaz. Biz, SEO hizmetini de veren bir firma olarak bu konuda oldukça iddea sahibiyiz. Unutmayınız, başarı bir ekip işidir ve biz ekibimize güveniyoruz.
E-ticaret Sitenizin Tasarımına Önem Verin
E-ticaret yapan bir işletmenin başarılı olması için görsel tasarımın çok iyi olması gerekmektedir. Müşterinin bütçesine uygun ve görüntüsü hoş tasarımlar üretebilirseniz fark yaratırsınız. Ve elbette ürününüzü satmak için ciddi bir kitleye ulaşmanız gerekiyor.
Ürün Pazarlama Stratejinizi Oluşturun
Anlaşıldığı üzere konular birbirinin tamamlayıcısı durumundadır. E-ticaret sitesi kurulumu yapan işletmelerin ürün, hizmet ve kampanyalarını tanıtmak, marka bilinirliğini arttırmak ve hedef kitlelerinde yer alan kişilere ulaşmak için tanıtım ve pazarlama çalışmaları yapması gerekmektedir. Genellikle işletmeler tanıtım ve pazarlama çalışmaları yaparken hem arama motorları hem sosyal medyayı kullanır.